Publications
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Design and evaluation of inventive avatars for creativity and innovation
A challenge today is to create favorable conditions for creativity while enabling geographically distant people to work together. In this context, we study the virtual and digital self representation (i.e., avatar) as a medium for stimulating creativity, in line with the Proteus effect. This paper proposes a methodology for designing, evaluating and identifying relevant avatars […]
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Encouraging innovation activity: in the specific context of smalland medium-sized retailers
This paper aims at formalizing an innovation process well suited for small- and medium-sized enterprises (SMEs) specialized in retail. The design research consisted in analyzing conceptual models of innovation process from the literature and adapting it to the specific context. Indeed, the research issue deals with encouraging innovation activity in the context of small- and […]
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Why are online games so self-involving: A social identity analysis of massively multiplayer online role-playing games
This article investigates the ways in which players of massively multiplayer online role-playing games (MMORPGs) internalize being a player into their self-concept. In accordance with the social identity framework, we assume that being a player and being a member of a guild within the game can both shape the social identity of members. In two […]
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Conception de tableaux interactifs pourpatients atteints de troubles sévères de lamaladie d’Alzheimer (Tipatsma)
Les troubles de la déambulation et de la manipulation incessante d’objets sont unphénomène fréquent chez les malades à un stade avancé de la maladie d’Alzheimer. Leur priseen charge est très complexe pour les institutions et peu de solutions satisfaisantes ont jusqu’àprésent été proposées. Tableau interactif pour patients atteints de troubles sévères de la mala-die d’Alzheimer […]
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L’imagerie cérébrale et la conception de produit : vers de nouveaux outils d’évaluation
Nous proposons dans cet article un état de l’art de l’utilisation de la neuroimagerie (ou imagerie cérébrale) à des fins non médicales. Depuis quelques années sont apparues de nouvelles disciplines autour de l’imagerie cérébrale : neuroergonomie, neuromarketing, neuroesthétique. Dans la littérature, il existe deux champs de recherche ayant deux finalités différentes : – La substitution […]
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An Efficient Study of Scheduling Algorithms with Freidman Test in WiMAX Networks
In this paper, we evaluate and compare our scheduling strategy for various IPTV services traffic over 802.16j networks with several scheduling algorithms such as Strict Priority algorithm (SP), Weighted Round Robin (WRR), and Modified Dynamic Weighted Round Robin (MWRR). The proposed scheme adapts dynamically the scheduler operation to according queue load and QoS constraints. In […]
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Méthodes prospectives pour une innovation centrée utilisateurs
Conférence invitée lors du colloque Tech’n Use: De l’acceptabilité à l’usage des technologies innovantes.
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Modélisation d’un plan de maintenance basé sur les systemes multi-agents pour les éoliennes offshore
La maintenance des éoliennes offshore est une tâche complexe et coûteuse qui représente un vrai défit pour l’évolution de cette source d’énergie. La taille des parcs d’éoliennes offshore, la taille des éoliennes elles-mêmes, la distance qui les sépare de la côte, et les conditions météorologiques difficiles rendent non évident l’établissement d’une stratégie de maintenance efficace. […]
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Performance Testing of Light Pipes in real weather conditions for a confrontation with Hemera
Daylight offers many possibilities. Its proper use is a major asset to develop the design, energy and environmental quality of a building but also improve the physiological and psychological conditions of the user. New emerging devices, offer the opportunity to improve visual comfort while, providing energy savings. The light pipes are considered as a part […]
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3D and 2D face recognition based on image segmentation
In this paper we propose a framework for 3D Face Recognition System (3DFRS) using segmentation by grouping of regions of facial images before and after fusion of two modalities (color and depth images). Firstly, the detection of face region is based on the localization of nose tip and integral projection curves. Then, the features resulting […]
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Towards Efficient OpenMP Strategies for Non-Uniform Architectures
Parallel processing is considered as todays and future trend for improving performance of computers. Computing devices ranging from small embedded systems to big clusters of computers rely on parallelizing applications to reduce execution time. Many of current computing systems rely on Non-Uniform Memory Access (NUMA) based processors architectures. In these architectures, analyzing and considering the […]
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Quelle méthode pour concevoir un environnement virtuel pour apprendre une activité ? Une tentative de réponse : le projet EAST
La communication proposée rend compte des premiers résultats d’une recherche en cours, menée dans le cadre d’un projet labellisé par Cap Digital, retenu par le ministère de l’Education Nationale et financé au titre du programme national « Investissements d’avenir », le projet EAST. Cette recherche vise à répondre aux questions suivantes : Quelle méthodologie employer […]
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